Školní rok 2021/2022
Školní rok 2021 / 2022
Informace:
1/ Mám informaci, že naše žádost o navýšení kapacity MŠ bude krajským úřadem kladně dořešena. Všechny slíbené závazky vůči přijímaným dětem do MŠ splníme.
2/ Oddělení předškolních dětí bude velmi početné a bude rozděleno do dvou skupin po cca 15, aby mohla probíhat výchovně vzdělávací práce s individuálním přístupem, aby byl časový prostor pro práci s dětmi po odkladu školní docházky, pro děti ohrožené školním neúspěchem, pro práci s dětmi se zdravotním znevýhodněním a pro děti s OMJ /odlišný mateřský jazyk/. Jedna skupina bude dopoledne pracovat v MŠ, druhá bude pracovat v prostorách ZŠ Volduchy, ve ŠD s hernou a kobercem. Tento model jsme v minulosti již jednou vyzkoušeli. Prakticky po pobytu venku, od oběda a odpolední režim již budou děti trávit v budově MŠ. Je nutné si uvědomit, že k těmto opatřením jsme přistoupili proto, abychom vyhověli ve Volduchách všem dětem od 3 do 6 let navštěvovat MŠ a rodičům jít do zaměstnání.
2/ Budoucí prvňáci dostanou v polovině srpna zvací dopis třídní učitelky s dalším upřesněním 1.školního dne.
3/ Organizace tříd a obsazení tříd 2021/2022- plán
1. třída - cca 29 žáků - Mgr. Široká + AP V. Štetinová
2.A třída - 19 žáků - Mgr. Diensbierová + AP M.Révay
2.B třída - 17 žáků - Mgr. Plundrichová + AP v řešení
3. třída - rozdělena na A - 16 žáků - Bc. Hahn
B - 16 žáků - Mgr. Polková + AP A. Draská
4.třída - 26 žáků - Mgr. Matoušková
5.A třída - 20 žáků - Mgr. Mengrová + AP A. Šilpochová
5.B třída - 16 žáků - Mgr. Pelcová + AP I. Sobczaková
4/ Příští školní rok zavedeme do ŠVP od září nový předmět Informatika / dříve Informační technologie/. Obsah nového předmětu není shodný. Nepůjde jen o běžné uživatelské dovednosti při práci s PC, ale o změnu myšlení a přístupu k novým technologiím, robotice, digitalizaci. Nyní učitelé ZŠ zapracovávají změny do dokumentu ŠVP. Novinky se budou týkat zejména žáků 4. a 5. třídy.
5/ MŠMT v letošním roce vyzkoušelo kromě prezenční formy vzdělávání i formu distanční / dálkovou, on line/ výuku. Některé školy budou od začátku nového školního roku zkoušet tzv. hybridní výuku / výuku s různými osvědčenými způsoby, kombinovanou výuku, přerušovanou výuku, výuku jen v některé dny/. Toto u nás neplánujeme.
6/ MŠMT nechce dále plošně omezovat prezenční výuku, ale nevylučuje, že budou školy nuceny k distančnímu způsobu výuky v době karantén přistoupit. Myslete, prosím, na to, aby Vaše dítě mělo a mohlo mít kontakt s výukou on line způsobem, PC s web kamerou.
Mgr. Aubrechtová