4.A třída

Třídní učitel: 

Bc. Filip Hahn
E-mailový kontakt hahn+dot+filip(AT)skolavolduchy+dot+cz
Umístění třídy: 2. patro vpravo
Počet žáků
13

Školní rok 2019/20

Samostudium

Úterý 7.4.

ČJ: uč. str. 90, cv. 5 a 6.

M: uč. str. 7, cv 3, 4, 5 a 6.

 

Pondělí 6.4.

ČJ: Slovesa v čase přítomném

ČASOVÁNÍ SLOVES

Co to znamená?

Jak už víme, u sloves určujeme kategorii OSOBA.

Utvoříme tedy tvar slovesa ve všech osobách čísla jednotného a množného.

Když máme vyčasovat např. sloveso lézt, řekneme si:

lezu, ty lezeš, on (ona, ono) leze; my lezeme, vy lezete, oni (ony, ona) lezou

Podívejte se do učebnice na stranu 89, cv. 2 a 3.

Jsou slovesné tvary v čase přítomném jednoduché nebo složené?

 Jaké i/y píšeme v koncovkách sloves v čase přítomném?

V souborech ke stažení máte pracovní list.

- do cv. 2 nemusíte psát slovesa, která jste napsali již ve cv. 1

 

M: 3. díl učebnice (červená)

str. 4: cv. 4), cv. 9)

str. 5: cv. 14), cv. 16)


Dnes (3.dubna) jsem rozvezl 3. díl učebnice matematiky. 

 

Prosím, zašlete mi skeny / fotografie dosavadní práce.

email:  filip.hahn@skolavolduchy.cz  nebo hahn.filip@skolavolduchy.cz

-> fungují obě varianty


Vážení rodiče,

pokud jste tak ještě neučinili, zašlete mi, prosím, skeny nebo fotografie práce vašich dětí na email. (i sešit)

Pokud máte obtíže s naskenováním / nafocením práce, kontaktujte mne, prosím též.

F. Hahn


Přístupové kódy na www.didakta.cz pro vaši školu:

Login: crna652@didakta.cz

Heslo: EDKE

  • aplikace jsou určeny pro PC a tablety s OS Windows 7, 8, 10
  • ke spouštění našich výukových materiálů důrazně doporučujeme využít naši vlastní aplikaci DidaktaCZ projektor, spíše než webový prohlížeč, kde jsou již značně omezeny možnosti spouštění obsahu Adobe Flash. Aplikaci DidaktaCZ projektor je možné stahovat z tohoto linku http://www.didakta.cz/DidaktaCZ-Setup-1.0.0.zip.
  • upozorňujeme, že pro uživatele z řad žáků v domácnosti vzhledem k množství škol zapojených v projektu DidaktaCZ (téměř 2000) neposkytujeme z kapacitních důvodů živou technickou podporu na telefonních linkách společnosti, veškeré případné technické informace jsou uvedeny na našem webu v sekci Podpora
  • prosíme rodiče, aby prozatím nesdíleli přihlašovací údaje se svými známými, protože by mohlo dojít ke geometrickému růstu zatížení serverů a služba by se mohla silně zpomalit, případně zůstat po nějaké časové období i nedostupná (během dnešního dne budeme pracovat na posílení kapacity serverů, může docházet ke krátkodobým výpadkům).

 


POZOR!

Od úterý 17.3. budu pracovat z domova.
Komunikovat budu emailem, přes tuto webovou stránku, přes Školu online a na telefonním čísle zapůjčeném z družiny: 604 400 920.

Filip Hahn


Pro zopakování látky doporučuji pořad ČT UčíTelka.
Vysílá se denně od 9:00 na ČT 2.

4. ročník v 10:50

https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/


 


SOUBORY KE STAŽENÍ

file ico 6. dubna - Slovesa - přítomný čas (95,6 KB) file ico 30.3. Didakta - Najdi slovesa (66,4 KB) file ico 30.3. Didakta - Osoba (44,1 KB) file ico 30.3. Didakta - číslo (47,2 KB) file ico 30.3. Didakta - Čas (44,7 KB) file ico VL - Velkomoravská říše (11,4 KB) file ico Čtvrtek 26.3. - Slovesa (171,0 KB) file ico Středa 25.3. - oddychovka (179,5 KB) file ico Úterý 24.3. - M - písemné dělení (34,2 KB) file ico Pátek 20.3. - koncovky podst. jmen (92,2 KB) file ico Češtinářská omalovánka :-) (335,0 KB) file ico řešení omalovánky (347,5 KB) file ico VL Zápis: Sámův kmenový svaz (12,2 KB) file ico PL - ČJ - 16. březen - řešení (404,9 KB) file ico PL ČJ - pondělí 16. března (267,1 KB)

Starší práce

Pátek 3.4. 

M(G): UČ 38 celá

ČJ: UČ 88/4 a), b)

 

Čtvrtek 2.4.

ČJ:

Zvratná slovesa

– jsou slovesa, jejichž nedílnou součástí je zvratné zájmeno se nebo  si.

Nejedná se o složený tvar (hraje si, nosí se…).

Pomocí zvratného zájmena se mění význam slovesa:

hraje (na hudební nástroj) x hraje si (s hračkou)

maluje (pokoj) x maluje se (líčí se)

myje (nádobí) x myje se (ruce, nohy, uši)

 

Cvičení:

1. Utvoř věty se slovesy povídat, povídat si, vonět, vonět se, zabalit, zabalit se.

2. Opiš z textu pouze věty, ve kterých je zvratné sloveso:

Myju se, abych nebyl špinavý. Čistota je vizitkou každého slušného člověka. Ale nevím, jestli si mám také čistit zuby. Pravidelně? Jak často? Jen si vzpomenu na kartáček, vybaví se mi přísná paní doktorka s vrtačkou v ruce. V noci jsem se vzbudil s hrůzou, že mi vytrhne všechny zuby. A tak si dvakrát denně čistím zuby a pro jistotu se dvakrát denně sprchuju. Co kdyby mi upadl krk?

 

Dále splňte na straně 88 cv. 3)

 

AJ: slovní zásoba - aktivity + tvorba otázky a krátké odpovědi (2. osoba -> 1. osoba)

Do you play football in your free time?

 ----> Yes, I do.

----> No, I don't.


Uč. str. 43 dole - vyberte si 3 sporty z tabulky, utvořte otázky a odpovězte na ně podle skutečnosti.

PS str. 43 celá

 

Všimněte si, které sporty se pojí se slovesem play (hrát) a které se slovesem go (chodit).

Za sport jsou v AJ považovány kolektivní sporty a hry - fotbal, hokej, basketbal, tenis, golf, ...

-> ty se hrají, proto i v angličtině používáme play.

Ostatním sportům se v AJ říká activity. Ty se 'chodí' dělat (chodím plavat, lyžovat, tančit, bruslit, ...) -> roto máme go swimming, skiing, dancing, skating, ....

 

Středa 1.4.

Středeční oddychovka:

K aprílu tu máme parádní nástroj na tvorbu komixu.

https://www.storyboardthat.com/storyboard-creator

A zde je český video návod, jak na to:

https://youtu.be/TT1bXtu0gak

Tak tvořte! :-)

 

Úterý 31.3. 

ČJ: uč. str. 87/3 a) - d) (vše písemně)

M: Odpověz a dokaž výpočtem:

 Ve čtvrté třídě má skoro každý žák nějakou sbírku. Někdo sbírá ubrousky, jiný nálepky, odznaky, pohlednice nebo třeba hokejové kartičky.Martin, Karel a Ondra sbírají poštovní známky.

MARTIN má 165 známek.

KAREL má 330 známek. 

ONDRA má 490 známek.

1. Kolik známek chybí Martinovi, aby jich měl stejně jako Ondra?

2. Mají Martin a Karel dohromady alespoň tolik známek, kolik má Ondra?

3. Karel tvrdí, že má dvakrát více známek než Martin. Je to pravda?

4. Kolik známek chybí Ondrovi, aby jich měl třikrát více než Martin?

5. Kolik známek by musel Ondra přenechat Karlovi, aby jich měli oba stejně?

6. Dědeček dal Martinovi k narozeninám album s 276 známkami. Který z chlapců má nynínejvíce známek?

 

Pondělí 30.3.

ČJ: Otevřete si didaktu - Ohebné slovní fruhy 1 - zaměřte se na slovesa

pokud se Vám nepovede Didaktu zprovoznit, výtah najdete v souborech ke stažení

M: Opakování na straně 58 (celá stránka) - bude oznámkováno

 

čtení na víkend:

https://www.gramar.in/cs/test.php

 

Pátek 27.3.

VL: Přečíst stranu 13, výpisky v souborech ke stežení VELKOMORAVSKÁ ŘÍŠE

M(G): Konstrukce čtverce, konstrukce obdélníku

 podívejte se na videa:

http://www.matyskova-matematika.cz/geometrie-4/video/str-27/

http://www.matyskova-matematika.cz/geometrie-4/video/str-28/

Narýsujte:

čtverec ABCD; a = 4 cm

čtverec EFGH; e = 5 cm

obdélník KLMN; |KL| = 4 cm, |LM| = 2 cm

obdélník STUV; |ST| = 6 cm, |TU| = 3 cm 5 mm

ČJ: Jednoduché a složené slovesné tvary

Uč. str. 87, cv. 1 a 2 a), b), c)

 

 

Čtvrtek 26.3.

ČJ: Procvičte si, co jste se naučili o slevesech:
TVAR URČITÝ a TVAR NEURČITÝ - PL v souborech ke stažení (lze vypracpvat i do sešitu)

M: budeme počítat s beruškou - písemné násobení; vypočítejte si on-line 21 příkladů :)

https://skolakov.eu/matematika/4-trida/pisemne-nasobeni-dvojcifernym-cinitelem/pocitani-s-beruskou/priklady.html

 

Středa 25.3.

Středeční oddychovka - soubor ke stažení

 

Úterý 24.3.

ČJ: Zopakujte si, co jsou to slovesa (zjistíte v učebnici na str. 40)

Přečtěte si stranu 86, splňte úkoly 1 - 3.

M: Písemné dělení - PL v souborech ke stažení

 

Pondělí 23.3.

ČJ/IT: Slohové cvičení - E-mailová zpráva (zamyšlení) v rozsahu 10 vět na téma:

Jak se právě mám?

nebo

Radši ve škole nebo radši doma?

Zpráva bude žákem napsaná v těle textu (ne jako soubor v příloze).

Čtení: Do sešitu napsat stručný obsah jedné kapitoly z právě čtené knihy. 

AJ: Vytvořte stránku z diáře podle vzoru na str. 42 učebnice. Ke každému dni napište 1 - 2 aktivity. 

 

Pátek 20.3.

ČJ: Koncovky podstatných jmen -> PL v souborech ke stažení

+ online cvičení ZDE

M(G): Uč. str. 52 celá 

AJ: Pár nových slovíček - Hobbies - Uč. str. 42 a PS. str. 42

(kdo bude potřebovat pomoci, napište mi a domluvíme se na videohovoru)

 

Čtvrtek 19.3.

ČJ: nainstalujte si Didaktu (viz nahoře) a procvičujte knihu Ohebné slovní druhy 1 - Kapitola podstatná jména. (lze to i bez instalace na webu - je třeba povolit flash)

-> moc hezká aplikace

M:  podívejte se na římské číslice na https://skolakov.eu/matematika-4-trida/rimske-cislice

AJ: procvičujte si  slovní zásobu "ve městě" https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/in-the-town

 

Středa 18.3.
Středeční oddychová aktivita - připravte si pastelky.

V souborech ke stažení najdete češtinářskou omalovánku.


Úterý 17.3.

ČJ: UČ 84/6, 8.
online cvičení: Koncovky podstatných jmen (všechny rody)

M:
1/ Sečti písemně (sčítance zapiš správně pod sebe)

3 631 + 15 408 + 556 66 045 + 279 + 8 003

127 + 156 211 + 37 280 765 + 32 503 + 98

29 052 + 89 + 7 451 212 000 + 837 + 1 1569


2/ Zapiš pět čísel, jejichž číslice řádu desítek je 6 a číslice řádu desetitisíců je 2.


3/ Jedna plastová zahradní židle stojí 179 Kč. Zahradní stolek stojí 579 Kč. Koupili jsme čtyři židle, stolek a slunečník, který stál 1 049 Kč. Kolik korun jsme zaplatili? Kolik korun nám prodavač vrátil, jestliže jsme platili pětitisícovou bankovkou? Mohli jsme si koupit ještě lehátko za 1 350 Kč?


VL: přečíst stranu 10 a do sešitu na vlastivědu napsat výpisky (datum!) 

 

Pondělí 16.3.

ČJ:  Pracovní list (kromě cv. 5) - viz soubory ke stažení níže

UČ. str. 82, cv. 8, 9.

 

M: Slovní úlohy: https://www.umimematiku.cz/slovni-ulohy-nasobeni-viceciferne-2-uroven/1215


Čtvrtek 12.3.

ČJ:

 UČ: str. 81, cv. 1, 2, 3, 3 a), 4, 4 a), b)

M:

UČ: str. 54, cv. 20, 21. str. 55, cv. 26, 27, 28.

 

Pátek 13.3.

ČJ: UČ: str. 81 cv. 5.; PS: dokončení stran 20, 21.

online procvičování:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/znamkovane-diktaty/cviceni7A.htm

https://www.skolasnadhledem.cz/game/13

M: UČ: str. 46 celá.

AJ: procvičování výslovnosti číslovek:

 https://www.youtube.com/watch?v=dNP6L6y7ZEM

online procvičování číslovek

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/numbers

 

 


Samostudium žáků v době uzavření školy:

 Stav učiva k 10.3.

ČJ: Bylo probráno skloňování podstatných jmen a všechny vzory všech tří rodů.

Děti by měly vzory nejen znát, ale i správně používat.

M:Děti by měly umět počítat s přirozenými čísly do 1 000 000. (+ - : *) Dále násobit a dělit násobky čísla 10. (450 000 : 500; 200 * 7 000, apod.) Dále jsme probírali převody jednotek (zejména jednotek času).

AJ: Byli jsme u konce aktuální lekce: číslovky do sta, určování času způsobem 8:20 = eight twenty.

Dále názvy televitních pořadů, předložky on, at.

 


Způsob práce 

Zaveďte nový sešit s linkami "Samostudium".

Každý den bude označený datem.

Zadanou práci vyplňujte pouze do tohoto sešitu.

Pokud bude práce obsahovat pracovní list, tento si vytiskněte a vložte do sešitu.

Pokud si PL nemůžete vytisknout, úkoly z něj do sešitu přepište.

Práci zadanou do pracovního sešitu označujte vždy aktuálním datem.

Zkratky: UČ = učebnice, PS = pracovní sešit, PL = pracovní list

 

 


Vánoční přání tříd - prosinec 2019 4


Rozvrh hodin

 

1.

2.

3.

4.

5.

PO

ČJ

M

INF

ČJ

ÚT

ČJ

M

AJ

TV

TV

ST

ČJ

M

VL

AJ

PV

ČT

ČJ

M

ČJ

HV

ČJ

AJ

VV

VV

M